/  Yenilik ve Girişimcilik   /  Pretotip

Pretotip

Temel işlevleri yerine getiremese de nasıl yerine getirebileceğini anlatmak için hazırlanan genellikle görsellerden oluşan öncül prototiptir. Prototipler yeni ürünün fonksiyon ve tasarım hatalarının düzeltilmesi, maliyetinin belirlenmesi, finans kaynaklarına erişim gibi sebepler ile hazırlanırken pretotiplerin hazırlanma amacı, pazarda yeni ürüne yönelik talebin tespit edilmesidir. Hedef kitlenin ürünü satın almak ve kullanmak isteyip istemediklerinin anlaşılması için hazırlanır. Yeni ürüne yönelik tasarım ve geliştirme süreci, pazarda yeterli düzeyde bir talep bulunması halinde başlatılacağı için prototip hazırlamaya göre çok daha hızlı ve ucuzdur.

Kaynak

Preto Typing

Sinem Özdemir DURMUŞLAR
Uzman
Yenilik ve Girişimcilik Politikaları Birimi

sinem.durmuslar@izka.org.tr